söndag 17 april 2011

Lyft blicken

Idag, denna sköna söndag, blev jag uppkörd 07:00 av min lilla prinsessa. Det är nya tider nu när hon börjat på förskola. Förut kunde hon sova till 9-10 på morgonen. Jag hoppades att hon skulle somna om en stund med hjälp av lite välling. Men icke. Så det var bara att kliva upp.

Hon kom igång att börja leka för sig själv, så jag passade på att läsa lite. Jag läste ur Psaltaren i Bibeln. Psalm 145 och 146. Det är två lovsånger till Gud, sånger där man tackar Gud och som berättar om Guds egenskaper.

Bättre hjälp att komma igång inför dagen kan man nog inte få. Det är så bra att inse att världen inte kretsar kring mig. De psalmerna hjälpte mig att lyfta blicken till större saker än hur seg jag känner mig. Rekommenderas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar