fredag 8 april 2011

Sjukdag och goda connections

Idag blir det ingen förskola för Shanices del då hon hade feber när vi kom hem därifrån igår. Även nu på morgonen hade hon lite förhöjd temp. Det gör nog både henne och mig gott att ha en dags paus från förskolan, omvälvande som det är med inskolning. Tråkigt nog fick vi också ställa in att stråla samman med mamma, brorsan o systersonen hemma hos mormor. Det är dumt att ta risken att mormor blir smittad, gammal och skör som hon är.

Tänkte på en grej: Vore det inte skönt att ha connections med någon som total företrädare för frid och fred, som alltid har omsorg om en, vill leda en till att utvecklas i just den individ man är med de egenskaper, gåvor och talanger man har, som kan göra det omöjliga möjligt, som vet allt och således kan ge ovärderliga råd? När jag läste min Bibel imorse förstod jag det som att det är precis en sådan person som jag är connectad med (Jesaja 9:6) . Jag rekommenderar alla att lära känna den personen. Min erfarenhet är att det inte är svårt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar