tisdag 12 april 2011

Passion Drives Success

Stan är tapetserad med reklam för Hugo Boss nya doft som Orlando Bloom gör reklam för. Längst ned i hörnet av affischerna finns en slogan: Passion Drives Success. Jag vet inte riktigt hur den slogan är kopplad till en ny doft, men jag tycker det är så väl talat.


Passion är en sådan nyckel. Har man passion för det man gör så drar man sig inte för gå den extra milen. Eller tio. Man märker knappt att man gjort det. Rätt kanaliserad kan passion få oss att uppnå saker vi aldrig trodde var möjliga.


Livet innehåller många moment, saker man behöver göra, som inte är roliga i sig, eller helt enkelt är svåra att klara av. Ypperligt läge för passionen att fara sin kos.


Häromdagen berättade jag om hur jag börjat skriva mål för olika områden i livet. Jag har i processen insett att flera saker som jag i sig tycker är jobbiga och svåra, men ändå känner att jag behöver göra, i själva verket är delmål i mina mer långsiktiga mål. Det är därför jag känt att jag behöver göra dem, men inte förstått varför. Men när jag ser att de är steg på vägen mot att uppnå saker som jag verkligen brinner för så återvänder motivationen. Passionen finns där igen, and Drives me towards Success.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar