fredag 22 april 2011

Långfredag

Vad kan vara bättre att göra idag, på Långfredagen, än att påminna sig om vad påsken faktiskt handlar om, utöver ägg och påskharar? Det som hände på påsken förändrade världshistorien, hela mänsklighetens tillstånd. Och den har för alltid förändrat mitt liv.



Ikväll ska jag till St Klara Kyrka kl 20:00 på en gudstjänst som genomförs tillsammans med min kyrka, Hillsong Church Stockholm. Det kommer bli fantastiskt bra, det vet jag, så jag rekommenderar Dig å det varmaste att komma. Gudstjänsten är öppen för alla, van som ovan kyrkobesökare. Vi gjorde samma satsning förra året. Det kom så mycket folk så alla till slut inte fick plats, utan man var tvungen att skicka hem folk. Så kom i tid.



I samband med gudstjänsten så kommer vi ha något som vi kallar Packa Bussen, dvs man får ta med sig kläder som man själv inte använder längre eller exempelvis mobiltelefoner som man inte använder men som fungerar. Det kommer att användas i det fantastiska sociala arbete som St Klara Kyrka bedriver, till människor som behöver det.



Jag önskar Dig en Glad Påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar