onsdag 13 april 2011

Vägskäl

Nu och då hamnar man vid olika vägskäl i livet, lägen där man måste fatta olika beslut och bestämma sig för vilken riktning man ska ta.

Personligen kan jag ha väldigt svårt för att bestämma mig för saker. Oftast ser jag saker från flera olika sidor, ser både fördelarna och nackdelarna med det mesta, diplomatiskt lagd som jag är.


Erfarenheten har lärt mig att när jag sitter där och stöter och blöter mitt val, så finns det ett effektivt knep som i stort sett alltid fungerar: att ge beslutet en natts betänketid. Sova på saken helt enkelt.


Saker som ter sig omöjliga att bringa klarhet i ena dagen, ser man i ett helt annat ljus följande morgon. Nattens processande lägger tankar, prioriteringsordningar, värderingar på plats på ett fantastiskt sätt.


Så visa dig själv och de som ditt beslut berör respekten att låta beslutet ta de där extra timmarna. Många gånger har ett fel fattat beslut större konsekvenser än ett väl genomtänkt beslut som fått ta den där sista nattsömnen.


Bifogar en skön låt som tangerar temat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar