söndag 17 april 2011

Tänk stort

För ett tag sedan gav jag ett råd som jag upptäckt är en hjälp i att hålla ett äktenskap levande, i inlägget: Samtal. Där skriver jag om att avsätta tid att prata med varandra. En annan sak som jag upptäckt fogar samman Anna och mig starkare är när vi tänker stort tillsammans.

Till exempel så bollade jag lite tankar idag med Anna idag kring en sak medan vi satt på bussen på väg hem från kyrkan. Då kom hon på en idé som ingen av oss tänkt på tidigare. Vartefter vi pratade om idén så insåg vi att den var väldigt bra. Så vi började spinna vidare på den. Det fanns ingen ände på idéerna som började spruta.

Det bor en oanad kreativitet i oss båda, vilket jag tror att det gör i alla människor. Den kommer fram om man bara tillåter det. Och det är just det som är så viktigt, att tillåta det. Anna har haft så många tillfällen att trycka ned mig i skorna när jag visionerat om framtiden med ett: "get real, som om". Men det har hon aldrig gjort, fantastisk som hon är.

Jag tror alla människor besitter en enorm potential. En nyckel till att frisätta potentialet är att våga drömma och visionera. Den man lever närmast har en sådan makt att antingen "make you or break you".

Du är värd att dela ditt liv med någon som tillåter din kreativitet, dina visioner och drömmar! Se likaså till att du tillåter det för den du lever med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar