måndag 18 april 2011

Så vad baserar jag mina beslut på

I torsdags berättade jag om tre saker jag kommit till insikt om att de inte får styra mina beslut. Det leder givetvis till följdfrågan: Vad får styra mina beslut? Här är tre saker jag kommit fram till:

Min värdegrund: Under livets gång klarnar min uppfattning om rätt och fel, vad som är viktigt för mig och vad som är mindre viktigt. Dessa saker utgör min värdegrund, den plattform utifrån jag lever mitt liv och fattar mina beslut.

Jag väljer inte bort, jag väljer till: Lite konstigt uttryckt kanske. Det jag menar är att jag inte vill fatta beslut utifrån saker jag inte vill, utifrån saker jag är emot, jag vill inte välja att gå för att det är obekvämt att stanna. Till exempelvis situationen som coachingen i torsdags handlade om vill jag inte lämna för att det är obekvämt att vara kvar. Om jag lämnar ska det vara för att en annan möjlighet öppnas. Kort sagt vill jag inte att inte ska styra mina beslut. Jag är inte emot saker, utan jag är för. Hoppas ni förstår vad jag menar.

Ett fåtal människors åsikter: Jag skrev i torsdags att man måste bestämma sig för vems åsikt man bryr sig om. Man kan inte vara alla till lags, det är sant, men likafullt är det viktigt att ha ett fåtal människor som har rätten att tala in i ens liv, säga sin åsikt om beslut man är på väg att fatta. Detta måste vara människor som man vet har ens bästa för ögonen.

Önskar Dig en skön måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar